16.10.2013

Cairns camp dag 3 - Daintree Dreaming Tour

Dagen startede ud med morgenmad klokken 6, fordi klokken 7 ville der komme en guid og hente os. Ud over os Exchange studenter var der et amerikansk par fra New York og et par fra Frankrig. Vores første stop var ved Janbal Gallery, hvor vi lærte om the Aboriginal people og vi fik lov til at lave vores ejet lille art pice, vi skulle male på en slags sten der er et billede af min nedenunder. Efter det kørte vi vider ud mod regnskoven, vi gik en lille ture rundt I regnskoven og bagefter gik vi ned til en bæk for at blive kølet af og vores guid lovede at der ingen krokodiller  var. Da i var blevet afkølet gik vi up til et museum og en restauranten som lå meget tæt på, på resturanen fik i frokost, jeg fik en salat med kænguru kød. Vores sidste stop var nede ved stranden hvor en aboriginal mand tog os med på en fiske tur, ikke en normal fiske tur vi skulle fange fisk med spyd, vi fangede intet. Vi gik ind mod stranden igen hvor der er en masse træer og en masse mudre, der inde var der krabber som er på størrelse med din hånd og snegle. Vi fik lov til at koge dem og spise det vi havde fanget efter, vi sluttede dagen af med aftensmad på hotellet klokken 7 som vi plejere. Efter vi havde spist, mødes vi alle på det værelse jeg boede på fordi det var størst. Vi snakkede og havde det rigtig sjovt.